fbpx

רשת חברתית או גוגל? כך תדעו מה נכון לעסק שלכם

ניווט מהיר

בעלי עסקים רבים שמעוניינים לפנות לאפיקים שיווקיים ולפרסם את העסק שלהם בפלטפורמות אינטרנטיות נמצאים בסוג של התלבטות לגבי סוג הפלטפורמה שהכי תתאים להם מבחינה עסקית, מיתוגית, שיווקית וגם מבחינה כלכלית. בעידן שבו קיים ריבוי ערוצים ואנחנו לא באמת יודעים מה מתאים ומה פחות, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו הוא מה המטרה שלנו. מה אנחנו בעצם רוצים להשיג בתהליך הפרסום האינטרנטי שלנו? האם אנחנו רוצים ליצור יותר חשיפה ולגרום לכמה שיותר אנשים רלוונטיים להכיר את העסק שלנו? האם אנחנו רוצים לתת ”בוסט“ של הגדלת מכירות לתקופה מסוימת ואחרי זה לקבל עוד החלטות? או שאולי המטרה שלנו היא למתג את העסק שלנו מחדש? אלו הן שאלות ששווה וכדאי לשאול את עצמנו ואיתם נדע איפה כדאי לנו לפרסם, רשת חברתית או גוגל?

 

איפה הקהל שלכם נמצא?

אחרי שהבנתם פחות או יותר מה המטרות שלכם, כבר אתם יכולים לקבל כיוון לגבי הערוצים שמתאימים לכם יותר ופחות. שיווק באינטרנט חייב אבל חייב להיות מבוסס על קהל יעד. יש עסקים שקהלי היעד שלהם נמצאים יותר ברשתות חברתיות כמו למשל כל מה שקשור לויזואל אם זה מסעדות ובתי קפה, אם זה אנשים מתחום האפייה, אם זה אמנות או צילום ואם זה טיולים או תיירות. לעומת זאת, יש עסקים שיותר יתאים להם לשווק את עצמם בגוגל כמו למשל בעלי מקצוע: חשמלאים, אינסטלטורים, שיפוצניקים, צבעים וכדומה… הרעיון הוא לפרסם את עצמנו ואת העסק שלנו בהתאם לנתוני החיפושים הקיימים בשתי הפלטפורמות.

 

מה זה אומר שיווק בגוגל?

שאומרים שיווק ברשתות חברתיות, נראה שכולם מבינים מה זה אומר. זה אומר פייסבוק, זה אומר אינסטגרם וזה אומר יוטיוב. אלו הן שלושת הרשתות החברתיות הכי חזקות, הכי רלוונטיות והכי פופולאריות. לעומת זאת, שאומרים פרסום או שיווק בגוגל, יש כמה כיוונים שאפשר לקחת את זה. האחד הוא שיווק אורגני בגוגל. כלומר, אנחנו צריכים להקים אתר, זה יכול להיות אתר תדמיתי או אתר שהוא חנות אי קומרס, כמובן בהתאם לשירותים שאנחנו מציעים ואז צריך להתחיל תהליך שנקרא קידום אורגני.

אורגני לעומת ממומן

התהליך הזה מבוסס בעצם על מילות חיפוש אסטרטגיות אותן אנחנו רוצים לקדם במנועי החיפוש עם דגש על גוגל. זה אומר שאנחנו צריכים להשקיע המון באתר שלנו. באיך שהוא נראה, באיך שהוא בנוי, במהירות שלו, בתכנים שיש בו ובתכנים שמפרסמים מחוצה לו. מדובר בתחום שלם שרק הולך, משתנה ומתפתח כל הזמן. לעומת זאת, אופציה נוספת נקראית קידום ממומן וזה משהו שדורש פחות השקעה ולאו דווקא מחייב הקמה של אתר משום שניתן לבצע את הקידום עם גישה לעמודי נחיתה. קידום מהסוג הזה אמנם עולה יותר, אך יש מצבים בהם הוא יעיל יותר. בכל אופן, לכל שיטת קידום ולכל שיטת פרסום בדיגיטל יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלה ולכן אם אתם לא בטוחים, תמיד כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום שיווק דיגיטלי או אפילו לפנות לחברה מקצועית לקידום אתרים ופרסום ברשתות חברתיות. במידה והתקציב שלכם מאפשר את זה, יכול מאוד ששווה לכם להשקיע בכמה פלטפורמות ולא רק באחת, כדי להגדיל חשיפה ולהגיע לכמה שיותר אנשים בכמה שפחות זמן.

 

לסיכום, איך שלא מסתכלים על זה, לשיווק ופרסום באינטרנט יש המון יתרונות גם בהיבט הכלכלי וגם בהיבט השיווקי. יחד עם זאת, כן חשוב לבנות אסטרטגיה חכמה ונכונה, כן חשוב להסתכל קדימה ולהבין לאילו כיוונים אנחנו רוצים לפנות ורק אז לקבל החלטות.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
פופולרי באתר