fbpx

מהם לידים ומדוע הם חשובים לעסק שלך

ניווט מהיר

עבור בעלי עסקים המרדף אחרי השגת עוד ועוד לקוחות הוא מרדף שלא נגמר אף פעם. לבעל העסק אסור אף פעם לנוח על זרי הדפנה ולחשוב שהחל מעכשיו העניינים מסתדרים לבד והוא יכול להפסיק את המאמצים. הוא תמיד צריך להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שהוא פועל על פי אסטרטגיית השיווק שעליה הוחלט בינו לבין מקדם האתרים שאיתו הוא עובד. לידים הם אחד הדברים החשובים שעולם של קידום עסקים לא רק באופן מקוון אלא גם בכל מה שקשור במכירות. התרגום המילולי אמנם מתייחס לקצה חוט, אך כאשר מדובר בתחום השיווק וקידום העסקים הכוונה היא לסוג כזה או אחר של לקוח מתעניין. התעניינות זאת יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה וכמה אפשרויות והליד יכול להיחשב ליד קר או ליד חם, על פי ההקשר או על פי הפעולות שבוצעו לפני שהגיע הליד.

 

איך עובדים עם לידים בקידום עסקים

ברשת האינטרנט יש כמה וכמה דרכים אשר באמצעותן אפשר לבדוק התעניינות של גולשים במהותו של העסק, במוצרים או בשירותים שלו. יש אפשרות לרישום פרטים אישיים של הגולשים בדך נחיתה שמופק מטעמו של בעל העסק, בו ימלא הגולש את הפרטים שלו וימתין ליצירת קשר וקבלת פרטים. ייתכן ויהיה מדובר ביצירת קשר יזומה מצד לקוח או גולש שירצה לבצע רכישה. כל קשר כזה מצידו של גולש או לקוח הוא בעצם ליד. כאשר העסק פונה לגולש אקראי או לכזה שהשאיר פרטים בלי שהוא באמת מתכוון להתקדם מבחינת רכישה – אפשר לקרוא לזה ליד קר ולנהל איתו שיחת מכירות או משא ומתן, שכן יתכן שבסופו של דבר הוא ישתכנע ויבצע רכישה. לעומתו יש ליד חם שהוא פניה יזומה של גולש שמתעניין במוצר או בשירות ויודע שהוא מעוניין להתקדם. מי שעובד בתור מקדם אתרים בגוגל ומסייע לעסקים לקדם את עצמם יידע איך לאסוף לידים, איפה למצוא אותם ואיך להתקדם איתם בצורה הכי טובה.

 

לידים לכל עסק בנפרד

עבור כל עסק שמשווק ומנהל את עצמו ברשת האינטרנט ליד ייחשב כדבר אחר לגמרי. ליד קר או ליד חם לא יהיו זהים בהגדרה שלהם עבור עסקים שונים ולכן יש חשיבות לעבודה משותפת עם מקדם עסקים מקצועי שמכיר את התחום ויכול להתאים את אסטרטגיית איסוף הלידים בצורה חכמה עבור כל עסק בנפרד. מכיוון שהמטרות השיווקיות של כל עסק או בעל עסק יכולות לחלוטין שונות מאלה של עסקים אחרים הרי שיש חשיבות להתאמה האישית לא רק של דרך איסוף הלידים אלא גם בטיפול בהם. לכל עסק יתאים מנגנון טיפול אחר ללקוחות שהשאירו פרטים או יצירת קשר אחר ולכן אין זה פשוט לבנות מערך שלם שמבוסס על איסוף לידים והמשך העבודה איתם.

 

החשיבות של עבודה נכונה עם לידים

כעת קל יותר להבין שהלידים יכולים בעצם להפוך להתחלה של לקוחות ופנייה נכונה או טיפול נבון מולם יכול בהחלט לשכנע אותם לבצע רכישה ולהפוך ללקוחות משלמים, שהרי זו המטרה של עצם מהות העסק. מכאן שאיסוף לידים צריך להיות חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית תוכן ושיווק וחשוב לשלב אותו בצורה שתתאים גם לעסק וגם לאג'נדות של בעל העסק. בדרך מקצועית, בלי קיצורי דרך ובלי בהכרח לפזול לדרכי הפעולה של עסקים אחרים – מה שנכון לעשות על מנת להתמודד נכון עם לידים זה לעבוד עם מקדם מקצועי שיתאים את אופן הפעולה באופן מותאם אישית לעסק.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
פופולרי באתר