fbpx

כללים לשיווק אפקטיבי

ניווט מהיר

תוכנית שיווק היא מסמך שמפרט את צעדי השיווק של העסק, שיש לבצע בתקופה הקרובה, שהיא בדרך כלל חצי שנה. המסמך מתאר את אסטרטגיית השיווק, הקידום והפרסום המתוכננים לתקופה זו. עסקים שלא בונים אסטרגיית שיווק לטווח הקצר והרחוק, צפויים להישאר מאחור ולאפשר למתחרים שלהם במה חסרת מעצורים. כבעלי עסקים שמבצעים מכירות ומעניקים סל של שירותים בעידן הדיגיטלי, אין זמן להתמהמה, אלא לנצל ולמקסם את הפלטפורמות הדיגיטליות השונות. למעשה, ישנם כללים לשיווק אפקטיבי בדיגיטלי, תוכנית שיווק ברשתות החברתיות, ועבודה עם צוות השיווק של החברה, בשיתוף עם חברת קידום אתרים בגוגל להשגת תוצאות יעילות של תוכנית שיווק אפקטיבית ומקיפה. כמובן שרצוי לשלב את התכנית עם פלטפורמות נוספות כמו שיווק ברשתות חברתיות, קידום באמצעות תוכן, יצירת ניוזלטרים ועוד.

היבטים של תוכנית שיווקית

ברוב המקרים, בתוכנית שיווק קיימים הכללים לשיווק אפקטיבי הבאים:

המטרות השיווקיות של העסק. היעדים צריכים להיות מדידים וניתנים להשגה, לייצג צעדים פרטניים שיש לבצע, שהתוצאות שלהם ניתנות למדידה והשגה, בתחומים רלוונטיים ועם מועדי ביצוע.

מיצוב שיווקי עסקי נוכחי. ניתוח המצב הנוכחי של הארגון בנוגע למיצוב השיווקי.

מחקר שוק. מחקר מפורט על מגמות שוק נוכחיות, צרכי לקוחות, נפחי מכירות בתעשייה, והכיוון הצפוי. כדי לבצע מחקר שוק מעמיק, עלינו להבין את המתחרים שלנו ולבחון את הפעילות שלהם.

ייחודיות – יש להבין את הייחודיות של העסק שלנו ולמנף את האסטרטגיה לפי תכונות אלה.

מתווה שוק היעד העסקי. דמוגרפיה של שוק היעד העסקי.

פעילויות שיווקיות. רשימת פעולות שנוגעות ליעדי שיווק שמתוכננים לתקופה וללוחות הזמנים המצוינים.

מדדי ביצועים עיקריים. עם משימות שניתן לעקוב אחר ביצוען.

תמהיל שיווק. שילוב גורמים שעשויים להשפיע על לקוחות לרכוש מוצרים. התמהיל צריך להתאים לארגון ולכלול מוצרים, מחירים, שיטות קידום ומקומות פרסום.

תחרות. זיהוי מתחרי הארגון והאסטרטגיות שלהם, בשילוב שיטות להתמודדות עם תחרות והשגת נתח שוק.

אסטרטגיות שיווקיות. פיתוח אסטרטגיות שיווקיות שיופעלו בתקופה הקרובה, כולל אסטרטגיות קידום מכירות, פרסום וכלי שיווק נוספים שעומדים לרשות הארגון.

תקציב שיווק. מתווה מפורט של הקצאת המשאבים הכלכליים של הארגון לפעילויות שיווקיות, שיש לבצע במסגרת תקציב השיווק.

מנגנון ניטור וביצועים. יש לקיים תוכנית לזיהוי הכלים השיווקיים הקיימים שמניבים תוצאות או צורך בתיקונים בהתבסס על מצב העבר, המצב הנוכחי והעתידי הצפוי של הארגון, התעשייה והסביבה העסקית הכוללת.

תוכנית שיווק צריכה לקיים את כלל ה-80:20. כלומר, להשפיעה מרבית, יש להתמקד בעשרים אחוזים מהמוצרים והשירותים שמהווים שמונים אחוזים מהנפחים, ועשרים אחוזים מהלקוחות שמכניסים שמונים אחוזים מההכנסות.

 

 

מטרת תוכנית שיווק

מטרת תוכנית שיווק כוללת את ההיבטים הבאים:

הגדרה ברורה של יעדי השיווק. בהתאם למשימה ולחזון הארגוני. יעדי השיווק מציינים את המיקומים בהם הארגון מעוניין להיות בכל תקופה מסוימת בעתיד.

צמיחה עסקית. ברוב המקרים, התוכנית השיווקית מסייעת לצמיחת העסק באמצעות הצגת אסטרטגיות שיווק מתאימות כגון תוכניות להגדלת בסיס הלקוחות.

ציון וסקירת תמהיל השיווק. במונחים של מוצרים, מחירים, מקומות, קידום, אנשים, תהליך, והוכחות פיזיות של התוצאות והביצועים.

אסטרטגיה להגדלת נתח שוק. כולל כניסה לשווקי נישה חדשים והגברת המודעות למותג.

הקצאת משימות ואחריות. תוכנית שיווק צריכה להגדיר במפורש את תחומי האחריות של צוות ההנהלה והעובדים לביצוע המשימות.

זיהוי הזדמנויות עסקיות. וכל האסטרטגיות שניתן לנצל אותן.

ניתוח הסביבה השיווקית. תוכנית שיווק מטפחת סקירת וניתוח הסביבה השיווקית, כולל מחקר שוק, הערכת צרכי לקוחות, ניתוח מתחרים, לימוד מגמות עסקיות חדשות, וסריקה סביבתית מתמשכת.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר