חדש בסטארטאפים דיגיטלים

ניווט מהיר

עולם הסטארטאפים הדיגיטלים הישראלי הוא בין הפעילים ביותר בעולם, בוודאי ביחס לגודל המדינה. למעשה, רובנו נחשפים רק לחלק זעיר מהפעילות הענפה בתחום זה. במה זה מתבטא למשל?

 

סטארטאפים דיגיטלים- נפתחים, נסגרים, מתרחבים

סטארטאפים נפחים בקצב גבוה למדי. מאותו רגע, מתחיל מאמץ אדיר של כל המעורבים בכך, שמביא לרוב להתפתחות מהירה ולתוצאות דרמטיות, בקצב מהיר למדי. הפיתוח דורש תקציבים לא קטנים ואלה מגוייסים ממשקיעים שונים ומקרנות הון סיכון. הדבר מחייב גם גיוס צוות מקצועי ובסך הכל, רואים פעמים רבות התרחבות משמעותית ומהירה. לאחר מכן הרעיון עשוי להיכשל ואכן, סטארטאפים רבים לא מצליחים בשוק. כאשר הכול הולך כפי שמקווים, הסטארטאפ מתרחב ומתבסס. לעתים, תהיה גם מכירה של החברה ("אקזיט". כפי שעשה למשל היזם נתנאל דוידי).

 

תחומים חמים

יש בעולם הסטארטאפים תחומים בולטים רבים, דוגמת אבטחת מחשוב. זה הוא תחום, שבו רואים מאמצים מתמידים משני צידי המתרס: מחד ישנם גורמי פשע והאקינג, שמחפשים כל הזמן דרכים לפרוץ ולהשיג את מטרותיהם. מאידך, ישנם גורמי אבטחה שונים, ברמת העסקים (מומחי אבטחה פנימיים), יועצים ומומחים, מדינות ואף מאמצים בינלאומיים משותפים כנגד נושא זה. שני הצדדים מעלים את הרף ומחפשים שיטות חדשות ויצירתיות. על רקע זה, סטארטאפים רבים מנסים להציע פתרונות יצירתיים פורצי דרך וגישות חדשות. עצם השינוי המתמיד, מעלה את הרף והופך זאת לאתגר של ממש. כך שכאשר מופיע בשוק סטארטאפ בתחום האבטחה, הוא מעורר עניין רב.

חזית חדשה – IoT

כל חזית חדשה שנפתחת או מתרחבת בעולם האבטחה, דוגמת נושא ה-IoT, מהווה כר פורה להתפתחויות בנושאים אלה. נושא האבטחה מציג בפני יצרני התקני IoT סיכון של ממש, לגמרי לא שולי. תקרית אבטחה משמעותית, עלולה לגרום ליצרן כזה נזק אדיר, תדמיתי וכספי כאחד. מדובר בהתקנים שפעמים רבות מחוברים אלחוטית (מציג הזדמנות לפריצה מרחוק), לעתים נמצאים בשטח ציבורי (משמע – נגישים פיזית) ולעתים מהווים בעצמם חלק ממערכת אבטחה. כך שיש כאן לא מעט הזדמנויות מסוגים שונים לתוקפים.

 

נלחמים בלא נודע

תקיפות מסוגים חדשים, לא ידועים עד כה, הן בין הסיכונים העיקריים מאז ומתמיד. כאשר אתה לא יודע מול מה אתה מתגונן בדיוק, גם לא ברור כיצד להתגונן. מצד שני, פתרונות של סטארטאפים בתחום האבטחה מהווים גם הם "לא נודע" מהכיוון השני – הם מסבכים את העניינים עבור התוקפים. באופן מיוחד, ישנה אפקטיביות למוצרי אבטחה שפועלים באופן שמותאם אוטומטית לנסיבות. כמובן, לכל סטארטאפ חדש יש לבצע פעולות שיווק עסק בגוגל ומחוצה לו, פעולות אינטנסיביות להחדרה המוצר לשוק.

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
רוצים לקבל עזרה?
השאירו פרטים ונציג ייצור אתכם קשר
שתפו עם חברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פופולרי באתר